Hálózati energiatárolás, elektromos autók bevonásával

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Hartmann Bálint
Villamos Energetika Tanszék

A jövő villamosenergia-rendszerének szerves részét fogják képezni az elektromos járművek, így az általuk okozott hatásokra készülni kell. Az általuk hálózatba juttatott többletterhelés jelentősen befolyásolhatja majd a hálózat feszültségviszonyait, de a töltési ciklusok átütemezésével, esetenként a járművekből hálózatba való visszatáplálással ezek a hatások csökkenthetők.

A feladatom az elektromos járművek által a kisfeszültségű körzetekben eredményezett feszültségváltozások leképezése, illetve ezek lehetséges kompenzálási módszereinek bemutatása volt. Dolgozatomat az elektromos autók által okozott lehetséges problémák bemutatásával kezdtem, majd röviden felvázoltam a mai energiarendszer szabványos értékeit és a hagyományos feszültségszabályozási módszereket. Ezt követően ismertettem az elektromos járművek típusait és emellett különböző csoportosításokat mutattam be a mai töltési technológiákra vonatkozóan. Ez után felvetettem az elektromos autók, mint energiatárolók kérdéskörét, majd becsléseket adtam az így elérhető tároló fizikai paramétereire. Bemutattam többféle szabályozási modellt, majd dolgozatom zárásaként szimulációval is demonstráltam egy ilyen szabályozás működését mind központosított, mind elosztott paraméterű modell szerint.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.