Hálózati játékok peer-to-peer alapú menedzselése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Vida Rolland
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

Napjainkban egyre elterjedtebbek a peer-to-peer hálózatok, többek között annak is köszönhetően, hogy rendkívül jól elosztják a terhelést a felhasználók között, azok erőforrásait felhasználva. Mivel a jelenleg elterjedt számítógépes játékok nagy része képes többjátékos, interneten keresztüli játszmák lebonyolítására, megjelent az igény a terhelés elosztott megoldások kifejlesztésére. A játékszoftverek készítői úgy kívánják csökkenteni az on-line játékok fenntartási költségeit, hogy különböző peer-to-peer hálózatokat hoznak létre az összecsapások szervezésére.

Jelen szakdolgozat témája egy általános peer-to-peer hálózat megvalósítása, melyre a továbbiakban különféle játékokat lehet implementálni. A rendszer összegyűjti a játékosokat, hogy azok létrehozhassák a játszmájukat, majd magukra hagyja őket, hogy menedzseljék saját játékállásukat. Ezen felül folyamatosan monitorozza a játékosok hálózati erőforrásait, ez alapján optimalizálva a kihasználtságot. A játék számára üzenetcserélő módszereket biztosít időbélyegek felhasználásával a játékosok kilépése esetén pedig a csoportot menedzselő logika mindent megtesz a hálózat fenntartása érdekében.

Önálló laboratórium keretében kifejlesztettem egy kezdeti megoldást, ami számos hiányossággal rendelkezett, melyeket jelen munkámban kiküszöböltem. Szakdolgozatom elkészítése során az érintett témaköröket alaposan tanulmányoztam, a megtervezett hálózati logikát részletesen dokumentáltam és ennek megfelelően implementáltam. Az elkészített szoftverek működésének helyességét különböző tesztekkel folyamatosan ellenőriztem.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.