Háromdimenziós objektumok manipulálása a virtuális térben marker alapú mozgáskövetéssel

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A technológia fejlődése és az információs rendszerek számítási kapacitásának növekedése lehetővé tette, hogy a virtuális teret kivetíthessük a valós térbe, egy kamera és egy kijelző segítségével. Az utóbbi években nagymértékben növekedett ez a terület, amit kiterjesztett valóságnak hívunk. Ez a technológia olyan területeken nyújthat segítséget, mint az ipari vizualizáció, oktatás, marketing vagy szórakoztató ipar. Vajon tart-e ott ez a technológia, hogy megfelelő pontosságot és felhasználói élményt nyújtson?

A szakdolgozatomhoz olyan kiterjesztett valóság megoldást alkalmaztam, mely a marker alapú mozgáskövetésre épít. A projekt során egy olyan alkalmazást próbálok létrehozni, mellyel szemléltethető az általam választott technológia használhatósága és pontossága.

A projektemet a Unity játékmotorral valósítottam meg, amelyhez az ARToolkitX könyvtárat használtam fel. A szakdolgozatban bemutatom a Unity és az ARToolkit, főbb és általam használt funkcióit, továbbá bemutatom még az előbb említett eszközök használatával létrehozott projektet, annak felépítését és az általam írt C# kódokat. A létrehozott alkalmazásokat telepítettem Androidot és IOS-t futtató eszközre és Windows operációs rendszerre is.

Az elkészült applikációt több ember tesztelte. Az így kapott adatokat pontosság és felhasználói élmény szempontjából értékeltem a szakdolgozatban. Az utolsó fejezetben javalatokat teszek az alkalmazás és a kiterjesztett valóság felhasználására.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.