Hatásfok meghatározási módszerek vizsgálata BLDC és DC motorvezérlőkhöz

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Számel László
Villamos Energetika Tanszék

Összefoglaló

Napjainkban az autóiparban is egyre nagyobb teret hódít az automatizálás és a rendszerek intelligens funkciókkal való bővítése. A modern gépjárművek számos elektronikus berendezést tartalmaznak, amelyek a sofőr és az utasok kényelmét és biztonságát szolgálják.

A gépjárművek fontos berendezése a klímabefúvó egység, ami a kényelmünket és a biztonságunkat egyaránt szolgálja. Biztosítja autónkban a légcserét, és az utastér megfelelő hőmérsékletét, továbbá az ablakok pára és jégmentesítése is ennek a berendezésnek a feladata.

Szakdolgozatom célja, hogy a klímabefúvó egység motorszabályzóinak hatásfokmérésére megbízható eljárást dolgozzak ki, amely reprodukálható és pontos, stabil mérési eredményeket szolgáltat.

Ennek érdekében számos mérést végeztem:

• Karakterizáltam a méréshez használt oszcilloszkóp mérési hibáit.

• A mért hibák és az oszcilloszkóp gyári pontossága alapján végeztem egy elméleti számítást néhány esetre, hogy ezen keresztül képet kapjak a hibaterjedésről.

• Két Bosch gyártmányú szabályzó hatásfokát megmértem, és becslést adtam a mérés hibáira.

• Megvizsgáltam, hogy a hatásfokmérés során használt mérési beállítások esetén a mérés kellően pontos-e.

• Egy mérésben meghatároztam, hogy az egyes hibatípusok milyen hatással vannak a hatásfokmérés eredményére.

A méréseim eredménye alapján javaslatot tettem a hatásfokmérési eljárás pontosságának növelésére és a projekt lehetséges folytatására

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.