Hátsó keresztirányú forgalom figyelő asszisztens funkció megvalósítása autóipari környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Scherer Balázs Attila
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék

A mai autóipari trendek az autonóm, azaz önvezető autók hamarosan bekövetkező térnyerését vetítik előre. A Robert Bosch Kft. budapesti fejlesztőközpontjában is aktívan zajlik számos ebbe az irányba illeszkedő vezetőasszisztens funkció fejlesztése. Az egyik ilyen funkció az ún. hátsó keresztirányú forgalom figyelő asszisztens. A funkció során az autó hátsó lökhárítójának két sarkára beépített radar által szolgáltatott adatok alapján követjük a jármű mögött keresztirányban elhaladó objektumokat (autó, bicikli, gyalogos, stb.).

Ha a sofőr hátramenetbe teszi a járművet és ebben a pillanatban a szoftver úgy ítéli meg, hogy a tolatás nem lenne biztonságos, akkor hang-és fényjelzéssel figyelmezteti erre a gépjárművezetőt.

Ennek a funkciónak az autonóm változatában az autó már magától lefékez, ha a szituációt veszélyesnek ítéli meg. Lakatos Bálint feladata az autonóm funkció megvalósíthatóságának vizsgálata az adott, autóipari beágyazott környezetben.

A diplomamunkám célja, hogy a biztonsági szint váltás (angol: safety level change) kockázatait és következményeit feltárja, valamint az új funkció alapszintű implementálása után szimulációkkal vizsgálja meg a rendszer teljesítményét a különböző használati esetekben.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.