Helyfüggő játék helyhez kötött felhasználóknak

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Molnár Sándor
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

A mobil telekommunikáció fejlődésével folyamatosan jelennek meg újabb és újabb alkalmazások, amelyek az új technológiák nyújtotta lehetőségeket aknázzák ki. A sorra megjelenő új alkalmazások, játékok a vezeték nélküli kézi eszközök kommunikációs és multimédiás képességeit is kihasználva hódítanak meg maguknak egyre nagyobb piaci részesedést. Ám a vezeték nélküli kommunikáció a legtöbb esetben ma még meglehetősen költséges. Az otthoni szélessávú internet előfizetések viszont ma már elérhetőek mindenki számára elfogadható áron. Ezt a kettősséget kihasználva jött létre e munka keretében a CELLITE hely alapú, mobil eszközön játszható játék számítógépes, internetböngészőben játszható változata.

A bevezetésben ismertetem a problémakört, a megfelelő alkalmazás hiányát, amivel az otthoni felhasználókat be lehet vonni a játékba. Az elkészült alkalmazás könnyebb megértéséhez bemutatom a játékot, amelynek új környezetet alakítottam ki és egy rövid elméleti ismertető szakaszban a használt technológiákat elemzem. Egy rövid felhasználói alapismereteket közlő rész után a problémakörhöz tartozó hálózati szerkezetet ismertetem az olvasóval. Ezek után a tervezés bemutatásával foglalkozom, ahol elhelyezek minden alkotóelemet, ami a játék működése során használatos. A tervek tényleges megvalósítását részletekbe menően tárgyalom meg, ahol kifejtem a létrehozott alkalmazás felépítését, majd annak ismertetését követően a legfontosabb elemek részletezésével foglalkozom. A kész munka eredményét tesztsorozatnak vetettem alá, aminek során a szerver terhelését vizsgáltam a kliensek számának függvényében, valamint a kliensek oldalán tapasztalható erőforrásigényeket mutatom be két példa alapján.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.