Hibamegoldás koordináció automatizálása rendszerüzemeltetési területen

OData támogatás
Konzulens:
Schulcz Róbert
Hálózati Rendszerek és Szolgáltatások Tanszék

Napjainkra az informatikai háttérszolgáltatás a vállalati szférában nélkülözhetetlen tényezővé vált. Elengedhetetlen a versenyképes működéshez, a legkülönfélébb területeken jelenik meg. Ennek megfelelően a számítástechnikai infrastruktúra zavartalan működése fundamentális szereppel bír.

Különböző gazdasági tényezők és a technológia fejlődése a mozgatórugói annak a nemzetközi szintű tendenciának, mely szerint vállalatok az üzemeltetésre szakosodott szervezetekre delegálják az informatikai rendszerükkel kapcsolatos feladatok ellátását.

Az üzemeltetés szerteágazó, sokrétű tevékenység, melynek fontos részfeladata a mindennapos működés során felmerülő problémák orvoslása. A hibamegoldási folyamat bár jól definiált metódust követ, erősen függ a humán interakció minőségétől, lefolyása emiatt sokszor nem kellően hatékony.

A fenti procedúra javítására olyan alkalmazást terveztem és készítettem, mely az emberi beavatkozás mértékét korlátozva képes a felügyelt rendszerek pillanatnyi állapotát felmérni, valamint rendellenesség észlelése esetén automatikusan koordinálni a későbbi lépéseket. A kezdeti tevékenységek közül rendkívül fontos a pontos diagnózis felállítása, ugyanis determinálja a megoldás további útját. A termék bevezetése és használata az egész hibamegoldási ügymenetet képes gördülékenyebbé és effektívebbé tenni.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.