Hibrid és Villamos Járművek Hajtásrendszerei

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Nagy István
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Jelen dolgozat hivatott bemutatni az elektronikus és hibrid meghajtású gépjárművek előtt álló lehetőségeket, az előnyeit a hagyományos belsőégésű motorokhoz képest valamint a szélesebb rétegű elterjedés és a hosszú távú, nagymértékű energiatárolás akadályait.

A dolgozat kölüjárja a jelenlegi vezető megoldásokat az elektromos energia tárolását illetve az elemek és egyéb tárolóegységek típusait illetően. Beszámol az elérhető töltést és csúcsteljesítményt növelő lehetőségekről.

Ezenfelül tartalmazza a térvektoros módszer alapjait, valamint a térvektoros rendszerben az indukciós gép egyenleteit és helyettesítő modelljét. Ezek segítségével kerül bemutatásra a mezőorientált szabályozás folyamata.

Egy Matlab-Simulink projekt is tartozik hozzá, amely a szabályozott rendszer viselkedését hivatott bemutatni a szimulált környezetben. Három szimuláció lefuttatására került sor a dolgozat keretein belül, egyikben a terhelő nyomaték értéke lett változtatva, egy kétlépcsős csökkentés során negatív értékig. A másik kettő során a sebesség referencia értéke lett változtatva, egyszer egy egyszerű egylépcsős csökkentéssel, a másik esetben egy bonyolultabb sebességfüggvény megvalósítása lett előírva.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.