Hibrid és Villamos Járművek Hajtásrendszerei

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Nagy István
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Szakdolgozatomban főleg az induktív töltési technológiák matematikai és villamos alapjait vizsgálom. Nagyrészt a modellezési módszerek és lépések ismertetem, amelyek ezen rendszerek leírásához szükséges. Egy rövid belső égés motor analízissel kezdem, hogy megmutassam a viszonylagos rosszabb hatásfokukat. Utána transzformátormodelleket ismertetem. Az áramkörelmélet módszereivel meghatározom a leíró egyenleteket. A komplex algebra eszközeit használom a kezelésükhöz és megoldásukhoz, optimumpontokat differenciálással keresek hacsak nem nyilvánvaló az érték. A kézzel elvégzett matematika ebbe a két ágba sorolható. A végső cél a transzformátor paramétereinek kifejezése a geometria függvényeként. Végül egy adott alkalmazáshoz minden paraméter számszerűsítve lesz a menetszámok, a keresztmetszetek és a frekvencia függvényében. Az eredmény egy algoritmus amely lehetővé teszi légmagos transzformátorok optimális tervezését. Az interpolációkat és a számításokat számítógép végzi. Wolfram Mathematica 9-et használtam. Majd röviden irok a technológiákról, ez a rész nem használ matematikát hanem inkább összefoglalja őket fó alkalmazási típus szerint. Az utolsó részben Matlab Simulink-ben szimulációkat futtatok amelyek alátámasszák a számításaim.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.