Hibrid meghajtású tömegközlekedési jármű koncepcióterve, különös tekintettel a villamos komponensek tervezésére

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Vajda István
Villamos Energetika Tanszék

A dolgozat egyik célja, hogy áttekintést nyújtson a hibrid járművek fejlesztésének jelenlegi állapotáról. Megvizsgáljuk a hibrid hajtásrendszerek egyes elemeit és a különböző hibrid hajtások (soros, párhuzamos, vegyes), a használt géptípusok és energiatárolási lehetőségek előnyeit és hátrányait (akkumulátoros energiatárolás vs szuperkapacitások). A gépészeti elemekről és azok menettulajdonságokra gyakorolt hatásairól áttekintő leírást nyújtunk. Konklúzióként bemutatunk egy konkrét hibrid rendszert az előző eredmények felhasználásával.

A másik fókuszpontunk egy kapcsolt reluktanciamotor Matlab - Simulink szimulációja. A szimulált gép terhelését valós adatok alapján állítjuk (egy budapesti buszjárat jellemzőinek felhasználásával). A szimuláció adatainak felhasználásával meghatározzuk az elektromos és a mechanikai teljesítményt különböző motor (jármű-) sebességek és kapcsolási szögek esetén és hatásfokot számolunk. Ezt a hatásfokot aztán összehasonlítjuk a hagyományos meghajtású buszok adataival.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.