Hibridautók vizsgálata görgős dinamóméteren különböző tesztciklusok szerint

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Balázs Gergely György
Villamos Energetika Tanszék

Manapság az üzemanyagárak növekvése, a fogyatkozó készlet és a környezetvédelem miatt egyre jobban központba kerülnek az alternatív hajtású járművek. Ezek közül a legkiforrottabb technológiája a hibridautóknak van. Egyre több ilyen járművel találkozhatunk a gépjárművek piacán. A gyártók igyekeznek mindig a lehető legjobb körülmények között megadni a fogyasztás és a kibocsátás szintjét.

Az igazságos besorolás céljából számos tesztciklus készült az autók (nem csak hibrid) fogyasztásának mérésére. Ha az autókat ezen tesztek alapján vizsgáljuk, akkor könnyebben összehasonlíthatjuk fogyasztásukat és kibocsátásukat. A tesztek többsége görgős fékpadon (dinamóméteren) végzendő.

Szakdolgozatom keretein belül különböző szervezetek tesztciklusai alapján mérem meg egy autó (Mercedes-Benz E300 BlueTEC hybrid) fogyasztását. Először áttekintem a fontosabb tesztciklusokat, majd ismertetem a hibridautók hajtásrendszerének felépítését. Ezek után bemutatom a vizsgált autó felépítését és főbb vonásait. Végül közlöm és értékelem a kapott eredményeket.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.