Homogenitás vizsgálat az IBM SPSS Statistics programrendszerrel

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Ketskeméty László
Számítástudományi és Információelméleti Tanszék

Felgyorsult világunkban bármerre is járunk, mindenhol adatokat hagyunk magunk mögött. Tesszük ezt az interneten böngészve, vagy éppen a sarki kisboltban a bankkártyánkkal fizetve. Ezek alapján az adatok alapján rengeteg olyan információ megtudható rólunk, amely más körülmények között nem. Felderíthető az ízlésünk és az érdeklődési körünk.

Ha ezeket az adatokat egy vállalkozás a velük történt érintkezéseink kapcsán elmenti, és ezeket elemezni kezdi, könnyedén komoly versenyelőnyt szerezhet a konkurenciájával szemben, hiszen célzott, számunkra minden igényt kielégítő ajánlattal kereshet meg, amelyek hatékonysága messze felülmúlja a „vak” megkereséseket.

A dolgozatban az erre a célra használható statisztikai eszköztár egy szeletét, a homogenitásvizsgálatot szeretném bemutatni, amellyel az egyes vásárlói csoportokat hasonlíthatjuk egymáshoz. A vizsgálatokhoz az egyik legnagyobb statisztikai programcsomagot, az IBM SPSS Statistics rendszert használom. Az elemzést egy általam készített kérdőív válaszain végzem, amellyel egy könyvkereskedelmi vállalat vásárlóinak antikvár könyvvásárlási szokásait vizsgálom.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.