ITIL Szolgáltatás igénylési és automatizált teljesítési folyamat kidolgozása IBM SmartCloud Control Desk-ben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Martinek Péter
Elektronikai Technológia Tanszék

Manapság egyre inkább csökken azon vállalatok száma, ahol nincs dedikált IT osztály, mivel egyre szélesebb körben alkalmazzák az informatikai eszközöket, rendszereket, szolgáltatásokat a vállalatok. Az informatikai rendszerek üzemeltetésére és folyamatos fejlesztésére szolgáló ITIL szabvány, illetve ajánlásgyűjtemény emiatt egyre szélesebb körben ismertté vált.

Dolgozatomban igyekeztem képet nyújtani az ITIL különböző témaköreiről, valamint mélyebben kitértem a szolgáltatás üzemeltetés sokrétű folyamataira.

A folyamatok megismerésének célja azt volt, hogy ITIL konform folyamatokat tudjak kialakítani az IBM saját fejlesztésű szolgáltatás menedzsment rendszerében.

Ehhez kapcsolódóan dolgozatomban bemutattam az IBM SmartCloud Control Desk rendszerét, valamint rövid összehasonlítást készítettem, amelyben másik három rendszert is ismertettem röviden.

A folyamatokat először logikailag alakítottam ki egy folyamat menedzsment eszköz segítségével, majd ezután következett az SCCD-beli implementálás. Ennek eredményeképp kialakítottam két folyamatot: a szolgáltatásigénylési, és az incidenskezelési workflowt.

Dolgozatomban a fentieken kívül ismertettem még azt, hogy milyen költségcsökkentő és bevételnövelő hatások várhatóak egy szolgáltatásmenedzsment eszköz bevezetése során, valamint kitértem arra is, hogy miben különbözik az IT rendszer bevezetésének projektfolyamata egy egyéb projekt megvalósításától.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.