Időmérő alkalmazásrendszer készítése

OData támogatás
Konzulens:
Albert István
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az időmérő alkalmazást „bármilyen” nemű eseményhez felhasználhatjuk, mint időmérő segédeszközt. Az általunk definiált eseményekhez vagy egy sporteseményen is. Az alkalmazásban lehetőségünk van a már létrehozott események és azok eredményeinek böngészésére, új esemény létrehozására és „lebonyolítására” illetve meglévők törlésére. Egy webes felületen keresztül is elérhetjük az egyes eseményekhez tartozó adatokat, eredményeket. A keresés mindkét esetben az esemény neve alapján történik. A felhasználói adatok egy kliens és egy szerver adatbázisba mentődnek el és szinkronizálódnak,

amikor a kliens alkalmazást elindítjuk. Az időmérés vezérlésére egy USB bemenetre csatlakozó eszköz szolgál. Az időmérőt 3 módban használhatjuk:

Standard – ez a klasszikus, 0-tól előre számláló időmérő.

Limitidőig – 0-tól az általunk megadott időig történik az időmérés

Limitidőtől – az általunk megadott időtől számlál vissza 0-ig a rendszer

A célom egy olyan könnyen kezelhető alkalmazás létrehozása volt, amit általánosan használhatunk időmérésre, függetlenül az adott esemény típusától. Létrehozhatunk általános időmérő típusú eseményt illetve valamilyen limitidőhöz kötöttet is. E mellett az alkalmazás lehetőséget ad kimondottan lovasíjász esemény létrehozására. A másik fő szempont az alkalmazás létrehozásakor az volt, hogy a működéséhez ne legyen szükségünk internet kapcsolatra, de az egyes események eredményeit az interneten keresztül is elérhessük, nyomon követhessük. Erre szolgálnak a kliens és a szerver adatbázisok, valamint az adatok megjelenítésére a webes felület. A felhasználói felületet a könnyű kezelhetőség jegyében terveztem és valósítottam meg.

A szakdolgozatomban a kliens alkalmazás és a webes felület kialakításához használt technológiák, WPF és az MVC, főbb és a témámhoz kapcsolód részeit, valamint a felhasznált tervezési mintákat is bemutatom. Az adatok tárolására használt SQL Express adatbázisok és a szinkronizálásukhoz használt Microsoft Sync Framework általam használt tulajdonságaira, működésére is kitérek. Röviden bemutatom a munkám során használt tervezési mintákat úgy,

mint az MVVM és Singleton mintát. Valamint kitérek a tervezés illetve megvalósítás során felmerült problémákra és azok megoldására.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.