A napjainkban mind jobban elterjedő okostelefonok és táblagépek hatalmas igényt teremtenek a rajtuk futtatható szoftverek iránt. Ezek az alkalmazások rengeteg különféle feladatot elláthatnak, de a legnagyobb piaca talán a játékoknak van. Ezek a készülékek egyre több és pontosabb érzékelőkkel rendelkeznek, melyeket a programok felhasználhatnak a feladatuk végrehajtására.
Munkám során egy iPhone játék elkészítését tűztem ki célként, mely túlmutat a jelenleg többségben lévő egyszerű kétdimenziós ügyességi játékokon. A játék során a felhasználó egy golyót irányít a háromdimenziós pályán, mely megjelenítését a platform által támogatott OpenGL ES 2.0 segítségével valósítom meg. Az irányítás a készülékbe beépített inerciális érzékelők segítségével történik, és a golyó mellett a megjelenített kép is ezek alapján módosul.
A megfelelő felhasználói élmény során fontos, hogy a megjelenített objektumok valós fizikai viselkedést mutassanak, ezért a fizikai szimulációhoz az ingyenesen elérhető Bullet nevű fizikai motort használom, mely szilárd testekből álló rendszer szimulációját teszi lehetővé.
A fejlesztés során fontos szempont, hogy az elkészülő játék pályái mindenki számára ingyenesen elérhető eszközökkel is könnyen szerkeszthetőek legyenek. Ennek megfelelően a pályák képekből valamint XML formátumú fájlokból állnak, melyekhez elég egy egyszerű kép- és egy szövegszerkesztő szoftver.
A munka során egy szoftverfejlesztési folyamatot valósítok meg, ami magában foglalja a dokumentációk és tervek elkészítését is. Ezekben nyomonkövethetők a megfogalmazott követelmények, az elérendő célok és az alkalmazás részletes tervei is.