Intelligens ágens fejlesztése számítógépes játékokhoz mély tanulás segítségével

OData támogatás
Konzulens:
Szemenyei Márton
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A mesterséges intelligencia az informatika jelenleg leggyorsabb ütemben fejlődő részterülete – napi szinten jelennek meg különböző kutatóintézetek publikációi az aktuális fejlesztésekről. Az alkalmazott mesterséges intelligencia napjaink befolyásoló tényezőjévé vált, egyre szélesebb körben válik alkalmazhatóvá a mesterséges döntéshozatal. Hagyományosan a tanuló algoritmusok adatvezérelt megközelítést igényelnek, azaz olyan problémák esetén alkalmazhatók sikerrel, ahol nagy mennyiségű, jó minőségű adat áll rendelkezésre. A megerősítéses tanulás során másfajta problémamegközelítés jellemző, alkalmazása során nem előkövetelmény a nagy mennyiségű, sok esetben kézzel előállított, drága adat – egy környezet és a benne elhelyezett ágens interakciója által generálható a tanításhoz szükséges adat.

Diplomatervemben a megerősítéses tanulást valósítom meg szimulációs környezetben, amely szimulációs környezet esetemben számítógépes játékokat jelent. Megerősítéses tanulás során a kezdeti véletlenszerű akciókra adott jutalom segítségével felismerhetők a környezetben a sikerre vezető akciók. A célom egy olyan intelligens ágens létrehozása, amely a környezetet felhasználva próbálkozások révén képes tanulni, végül pedig képes legyen ellátni a játékos szerepkörét.

Feladatom különböző keretrendszerek kapcsolatrendszerének felállítására, ezt követően ágenslétrehozására, majd annak tanítására összpontosult. Mindezt a folyamatot mély tanulás segítségével végeztem el, egy nyílt és egy zárt környezetre egyaránt.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.