Intelligens ágensek alkalmazása körökre osztott stratégiai játékokban

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Hullám Gábor István
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék

A szakdolgozat első célja egy körökre osztott stratégiai játék alapjainak megtervezése és felépítése volt. Ennek a környezetnek a célja, hogy szimulációs felületet nyújtson gépi ágensek egymás ellen való ütköztetésére. Ehhez egy kellően dinamikus rendszert építettem, mely egyszerűen bővíthető új egységekkel, terepmintákkal, játékosokkal. Ennek a környezetnek az építését Java nyelven végeztem, mivel tapasztalataim szerint ezzel, és az 1.8-as verzió újításainak használatával hatékonyon meg tudtam valósítani a feladatot.

A második célja, hogy ebben a felépített rendszerben egymás ellen versengő ágenseket hozzak létre. Az általam fejlesztett ágenseket két nagyobb és egy kisebb csoportba lehet sorolni. A kisebb fajta, egy teljesen véletlenszerűen viselkedő ágens. Az első, nagyobb csoport az egyszerűbb, cél-orientált ágenseket foglalja magába, melyek megfigyelik a környezetüket, és ez alapján választják ki a következő cselekvést. Ezen csoporton belüli egyedek az egyes célok priorizálásában térnek el. A második nagy csoport a környezeti változók alapján, Bayes-háló segítségével döntő ágensek, melyek a kimenet értelmezésének módjában térnek el egymástól.

A dolgozatban e gépi játékosok kerülnek összehasonlításra több szempont alapján. A játék során rögzíti a párosításokat, akik egymás ellen játszottak, a nyertest, ő hány kör alatt tudott nyerni, és az ágensek átlagos reakcióidejét. A dolgozatban ezen szempontok felhasználásával készült egy összehasonlítás.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.