Intelligens játékos fejlesztése egyszerű kétdimenziós játék számára

OData támogatás
Konzulens:
Eredics Péter
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék

A szakdolgozat célja, hogy egy egyszerű, kétdimenziós környezetet valósítson meg, amiben az ágensek különböző szabályok alapján mozoghatnak, majd ezen környezetbe különböző intelligens algoritmusokkal rendelkező ágensek kerüljenek implementálásra, akik képesek önállóan eljutni a célig. Fontos szempont, hogy az ágensek és a környezet különüljön el, és az ágens ne legyen képes „csalni”, azaz minden akcióját, lépését a környezet (szimulátor) visszaellenőrizze.

A szimulátor megléte után cél, hogy különböző algoritmusokkal legyenek ágensek implementálva, akik képesek „megoldani” a játékot, azaz eljutni a kezdőponttól a célig. Ezen különböző algoritmusok ez után összehasonlíthatók, mind bonyolultsági szempontból (mennyi számítási kapacitás kell hozzá, mennyi memória, mennyi idő volt implementálni, vagy akár, hogy milyen hosszú a forráskód); mind pedig a megoldás szempontjából (talál-e megoldást, a leggyorsabb/legrövidebb utat találja-e meg, ill. más algoritmusokhoz képest milyen rövid utat talál, milyen hamar éri el a célt).

A dolgozat végén az implementált algoritmusok összehasonlításra kerülnek időkomplexitás és a talált útvonal hossza alapján.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.