Intelligens ügyfélhívó rendszer okostelefon támogatással

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Ekler Péter
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az ügyfélhívó és ticketing rendszerek napjainkban gyakran elavultak, nem élnek a mobil eszközök nyújtotta kommunikációs és értesítési lehetőségekkel, ezen kívül kevésbé képesek a használati statisztikákon alapuló intelligens működésre. Az igény ezzel szemben felmerül egy olyan módszerre, ami lehetővé teszi a várakozási idő csökkentését és tervezhetővé tételét. Jelen diplomaterv célja ezen sorbanállási és a sor-menedzselési problémák egyszerűsítése és a felhasználói élményének javítása mobil kommunikációs megoldások segítségével.

Dolgozatomban egy ügyfélhívó rendszer kihívásait vizsgálom, valamint egy a fenti elvárásoknak megfelelő mobil alapú foglalási és ügyfélhívó rendszer kialakítását mutatom be. A rendszer részét képzik a mobil kliensek Android és iOS platformokra, továbbá a kiszolgáló háttér és az ahhoz kapcsolódó webes adminisztrátori és operatív kezelői felület. Ezen felül a kijelző panelek és a jegykiadó automata formájában a rendszer fizikai eszközökre is kiterjed. A használati statisztikákat és foglalásokkal kapcsolatos összefüggéseket az adatbányászat eszközeivel elemzem.

Kiemelt figyelmet fordítok a kapcsolódó mobilszoftverek tervezési és megvalósítási szakaszainak bemutatására. Az egyes szakaszok ismertetése során kitérek azok meghatározó szempontjaira, úgy mint az ergonomikus felhasználói felület tervezésére, a megfelelő kommunikációs protokollok kiválasztására, a felelősségi köröket megfelelően elhatároló architektúra tervezésre, az alkalmazásfejlesztés irányelveire és mobil specifikus funkciókhoz kapcsolódó fejlesztési megoldások, az alkalmazás hatékony disztribúciót elősegítő tesztelési megoldások, valamint az alkalmazás-használati szokásokat elemző analitika megoldások kialakítására. A Node.js alapú kiszolgáló és az Angular.io alapú webes felület esetében pedig a JavaScript olyan modern nyelvi lehetőségeit helyezem előtérbe, mint az ECMAScript 6 vagy TypeScript.

A foglalások és a várakozások tervezhetősége tekintetében különböző előrejelzési és értesítési eljárásokat implementáltam, valamint dolgozatban tárgyalt fejlesztési megoldások használata célravezetőnek és előremutatónak bizonyultak, azonban a mobil technológiai trendeknél megszokott aktív fejlődés és az egyes keretrendszerek kiforratlansága az alkalmazások bizonyos elemeinek többszöri átdolgozását tették szükségessé.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.