Interakció kiterjesztettvalóság-környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Vajda Ferenc
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Napjainkban a számítógépes grafika, a szenzortechnológia, a képfeldolgozás és a megjelenítő rendszerek önmagukban mind dinamikusan fejlődő tudományterületeknek számítanak. A virtuális és kiterjesztett valóság rendszerek összefogják az előzőleg felsorolt tudományterületeket, ezekre építenek, azok újításait felhasználva mindig új fejlesztési lehetőségekkel szolgálnak. A processzorok és párhuzamos műveletvégzők számítási teljesítményeinek folyamatos növekedésével elérhetővé válik sok, eddig futurisztikusnak gondolt technológia.

A kiterjesztettvalóság-alkalmazásokban a valós környezetbe illesztve jelenítjük meg a virtuális környezet objektumait, és azt a viselkedést próbáljuk szimulálni, mintha ezek tényleg a valós környezet elemei lennének. A feladatom során egy ilyen alkalmazást kellett készítenem, és a megjelenítéshez a 3D Érzékelés és Mobilrobotika Kutatócsoport tulajdonában lévő virtuális- és kiterjesztettvalóság-szemüveget kellett használnom. A végső cél egy olyan alkalmazás készítése volt, amelyben a felhasználó a színtér egy, valamilyen jelölővel kitüntetett pontján egy hagyományos beviteli eszköz segítségével (egér) képes a virtuális térrel interakcióba lépni, például rajzolni, háromdimenziós ábrákat készíteni.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.