Interakciós beviteli eszközrendszer fejlesztése optikai 3D érzékelő segítségével

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Vajda Ferenc
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Napjainkban egyre inkább terjednek a hagyományos megoldásoktól eltérő, alternatív felhasználói felületek. A növekvő számítási teljesítményű processzoroknak és grafikus kártyáknak is köszönhetően, a kutatólaborokat már régóta foglalkoztatja ez a tudományterület. Sok fejlesztés zajlik az ergonomikusabb, hatékonyabb és olykor látványosabb interfészek létrehozására. Mi több, már hétköznapjainkban is rengeteg ilyen, a szokványos egér-billentyűzet párostól eltérő felülettel kerülünk kapcsolatba: gondoljunk csak akár az érintőképernyőkre, az okosórákra, vagy egyes laptopok „pöcökegerére”.

Jelen diplomamunkám témája egy ilyen témakörbe sorolható beviteli eszközrendszer fejlesztése, mely alkalmas az emberi kéz és az ujjak finom mozdulatainak követésére és bizonyos gesztusainak detektálására. A megoldáshoz használt optikai 3D szenzor a Microsoft Kinect nevű eszköze. E gesztusdetektáló modul tervezése úgy történt, hogy a laborban kialakított háromdimenziós munkakörnyezetbe integrálni tudjuk, és annak számára átlátszó legyen. Az architektúra felépítése olyan, hogy követő- és a megjelenítési komponens egymástól függetlenek, és bármikor lecserélhetőek.

Az idevágó irodalmi áttekintés után részletesen olvashatunk a tervezés és implementáció fázisairól, majd a fejlesztés végeztével tesztek elvégzésére is sor került. Itt a pontosságon és hatékonyságon kívül, a használhatóságot, robusztusságot és látványvilágot is vizsgáltuk.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.