Interakciós eszköz fejlesztése virtuálisvalóság-rendszerekhez

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Vajda Ferenc
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A virtuális- és kiterjesztettvalóság-rendszerek kutatása az folyamatosan növekvő számítási teljesítménnyel rendelkező számítógépek elterjedésével egyre inkább szerepet kap. Az ilyen rendszerekhez nehezen alkalmazhatók a hagyományos beviteli eszközök, mint az egér vagy a billentyűzet, helyettük több szabadságfokú, mégis intuitív módon alkalmazható interakciós eszközökre van szükség.

A 3D adatbevitelhez és manipulációhoz természetesen adódik egy a 3D pozíciós és orientációs adatokat szolgáltató beviteli eszköz. Munkám során egy ilyen 6 szabadságfokú interakciós eszköz megtervezése és elkészítése volt a célom, amely szabadon illeszthető bármilyen virtuális vagy kiterjesztett valóság rendszerhez.

A tervezés előtt áttekintettem az interakciós eszközök irodalmát, több már létező megoldást, és ezekből kiindulva terveztem meg egy bemeneti eszközt. Elkészítettem a szükséges fizikai összetevőit, és implementáltam a feldolgozáshoz szükséges algoritmusokat. Az elkészült 3D adatok bevitelére alkalmas eszközön teszteket hajtottam végre a pontossága és hatékonysága megállapításának érdekében.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.