Interaktív HbbTV alkalmazás fejlesztése szimulációs környezetben több képernyős támogatással

OData támogatás
Konzulens:
Pálfy Miklós Gábor
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

Napjainkra az informatikai rendszerekkel és a szolgáltatásokkal kapcsolatos felhasználói igények jelentősen megnövekedtek és a folyamat egyre csak gyorsul. Ez alól a korábban nem feltétlenül informatikai felhasználású eszközök sem kivételek. Az okos televíziók világában egyre nagyobb igény mutatkozik az említett eszközökön használható alkalmazásokra, illetve a digitális televíziózás interaktívvá tételére. Jelen pillanatban számos megoldás létezik ilyen alkalmazások fejlesztésére, illetve nyújtására. Az egyik ilyen megoldás a HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband Television) szabvány, amely jelenleg még kevésbé elterjedt, ám előnyös tulajdonságai miatt a jövőben komolyabb fejlesztések várhatóak ebben az irányban, illetve a hozzá kapcsolódó lehetőségek okán a felhasználói igények is szintén növekedni fognak. A mobiltelefonok világában hasonló a helyzet, azzal a különbséggel, hogy az okos telefonok már ma is széleskörűen elterjedtek. A két világ már nem áll messze egymástól, gyakran találkozhatunk olyan megoldásokkal, melyek során az említett eszközök egymással együttműködve alkotnak egy adott szolgáltatást. Például a televízióba épített zenelejátszó használata okos telefon zenelejátszójának segítségével.

A dolgozatban bemutatom az interaktív televíziózás lehetőségeit, és ismertetem a téma alapjául szolgáló HbbTV szabvány fontosabb elemeit, illetve lehetőségeit.

Ezt követően megtervezésre kerül egy HbbTV-s interaktív alkalmazás, és egy mobil applikáció Android platformra amelyek együttműködve egy több-képernyős koncert böngésző szolgáltatást nyújtanak. A dolgozatban a megvalósítás elvi megoldásait fejtem ki bővebben. A megvalósítást követően a szolgáltatás tesztelésre kerül, ennek lépéseit is bemutatom.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.