Interaktív játék fejlesztése autonóm funkciókkal rendelkező, távirányított beltéri járművekhez

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Kiss Bálint
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A dolgozat célja, hogy bemutassa egy teljes projekt megvalósítását, amelynek végcélja egy önirányító földi jármű megépítése és programozása, amely képes egy másik hasonló egységgel önállóan interakcióba lépni meghatározott játékszabályok alapján.

Első lépésként a megfelelő jármű kiválasztása történt meg. Az elkészítendő játék harci jellege miatt, egy Abrams tankot vásároltam. A tank vásárlása után megalkottam egy tápegységmodult, ami a tesztelésekhez későbbiekben szükséges tápfeszültségek kiadására adott lehetőséget. Elkészítettem egy egyszerű motorvezérlést egy Arduino Nano és a hozzátartozó kiegészítő modulok segítségével, amely egy HC-05 Bluetooth modul segítségével tudott kommunikálni kezdetben egy telefonos applikációval, majd a vezérlő PC-vel. Ezután megalkottam a játékhoz elengedhetetlen találatérzékelő modulokat. Kiegészítettem a mikrokontroller programját, és Qt-ban megalkottam az első vezérlő szoftvert, amivel a felhasználó billentyűk segítségével tudta irányítani járművet. A projektnek ebben a fázisában szükségessé vált egy egyedi elektronika megvalósítása, amely rengeteg kisegítő funkciót is tartalmaz, illetve egyesíti az eddig megépült részeket. Kibővült a tank hardver környezete egy Raspberry Pi 3B+ egységgel, melyhez egy MFRC522 RFID olvasót csatlakoztattam az interaktív pályaelemek megalkotásához, továbbá akkumulátoros tápellátás is kapott a jármű. Megtörtént a teljes játék implementálása, a megfelelő vezérlések fejlesztése.

Az elkészült prototípus után egy második tank megalkotása következett, melyben az eddig használt Bluetooth kapcsolatot lecseréltem Wifi kapcsolatra, amit egy ESP 8966 -01 egység segítségével hoztam létre. Egy Nucleo F091RC fejlesztő kártya vette át az Arduino helyét. A Raspberry Pi-t egy Logi C170-es kamerával szereltem fel. Megalkottam a végleges vezérlő szoftvereket. A kamera képén Haar kaszkáddal objektumdetektálást hajtottam végre, aminek segítségével megalkottam a második tank „Guardian” elnevezésű önvezérlő funkcióját.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.