Interaktív játékfejlesztés korszerű webes technológiákkal

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Kovács Gábor
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

A szakdolgozatom témája egy cross-platform játék megírása. Egy szoftver akkor tekinthető cross-platform programnak, ha többféle operációs rendszerrel rendelkező készüléken, akár mobileszközön is képes megfelelően lefutni. A játék a szelektív szemétgyűjtésre tanítja az iskoláskorú gyermekeket. Így nagy hangsúlyt fektetek a dolgozatomban a felhasználó felület megtervezése, valamint folyamatosan szem tartanom, hogy a játékmenet könnyen értelmezhető legyen. A játék megvalósítására webes technológiákat fogok használni. Azért pont webes felületen fogom kivitelezni, mert ugyanazt a kódot az összes platform böngészője megegyezően értelmezi, így elég csak egyszer implementálni a játékot. A játék implementálása előtt megtervezem a felhasználói interfészt, és a hozzá tartozó funkciókat. Ehhez szemléltető ábrákat használok. Majd különféle diagramok segítségével (activity diagramm és use-case diagramm) megtervezem a játék és a hozzá kapcsolódó szerver folyamatait. Az feladat megvalósításához JavaScriptet, HTML5-öt, AJAX-ot és PHP-t használok. Magához a fejlesztéshez az Adobe Animate CC nevű szoftverét használtam, a dolgozatban erről is lesz szó. A JavaScript és a HTML kódot az eszköz böngészője futtatja, ez AJAX hívásokkal tud adatokat lekérdezni a szerverről. A szerveren fut a PHP kód, ami lekezeli az AJAX kéréseket és végrehajtja az adatbázis műveleteket. A teszteléshez különböző teszteseteket írtam, ezeket a szobatársaim segítségével elvégeztük a számítógépjeinken és telefonjainkon. A tesztelés során észlelet hibákat kijavítottam.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.