Interaktív mobil keretrendszer fejlesztése virtuális kiállításokhoz

OData támogatás
Konzulens:
Kertész Zsolt László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Az elkövetkezendő években a virtuális valóság (VR) és a kiterjesztett valóság (AR) technológiák hatalmas fejlődésen esnek keresztül. A nagyobb vállalatok mind versengenek, hogy melyikük tud jobb headset-et minél gyorsabban készíteni. A virtuális valóság technológia legfőbb képviselői az Oculus Rift, a Samsung Gear VR, a Sony Project Morpheus és a HTC Vive, míg a kiterjesztett valóság technológiát a Microsoft HoloLens képviseli. Ezek a készülékek mind valószerű térbeli élményt nyújtanak azonban az átlag ember számára nem elérhetőek, pedig a technológia alapja nem is olyan bonyolult, két kijelző vagy egy kijelző osztva és egy a képernyő helyzetét érzékelő giroszkóp, esetleg a működést segítő gyorsulásmérő. Ezek az eszközök annyira nem is állnak távol az átlagfelhasználótól, egészen konkrétan a zsebünkben lévő okostelefon rendelkezik a fent felsorolt eszközök mindegyikével. A szakdolgozat során letesztelem az átlag telefonban vagy tabletban lévő érzékelőket, majd a megszerzett tudás alapján egy virtuális múzeumot építek fel amit a felhasználó kedve szerint bejárhat úgy, hogy egy android operációs rendszer alapú készüléket használ mint egy ablakot a virtuális világra. A projekt fejlesztése a Unity3D grafikus motor segítségével történt.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.