Irányfény árnyékok valós idejű, műtermékmentes megjelenítése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Magdics Milán
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Ez a szakdolgozat olyan technikákat ír le, amelyek kiegészítik az eredeti Sample Distribution Shadow Mapping SDSM Lauritzen10 algoritmust annak érdekében, hogy a renderelés sebessége jobb legyen, miközben a minőség ugyanolyan marad. A teljesítményt a GPU memória aszinkron visszaolvasásával próbáljuk gyorsítani. A fókuszban az ebből adódó temporális képi műtermékek eltüntetése lesz különböző technikák segítségével. Továbbá neurális háló alapú kamera pozíció és orientáció becslést fogunk végezni, amely temporális reprojektálással együtt használva javítja a képminőséget. Ehhez hozzáadunk kiterjesztett projekciós frustumokat, mellyel a képkockák közötti temporális koherenciát növeljük. Implementáltunk egy prototípus keretrendszert és alkalmazást CPP illetve GLSL nyelveken, hogy demonstráljuk a technikánkat. Az alkalmazás egy modern OpenGL 4 alapú renderelő csővezetéket használ. Nem-fotórealisztikus renderelést használtunk, amit kiegészítettünk kaszkádolt árnyéktérképekkel. Így egy irányfényforrást és annak árnyékát szimulálva egy nap által megvilágított jelenetet jelenítünk meg. Célunk, hogy egy olyan technikát készítsünk, amely gyors és könnyen integrálható meglévő grafikus renderelő rendszerekbe.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.