Járműhajtásban alkalmazott aszinkron gép szigetelés vizsgálata és elemzése konstrukciós és gyártási szemszögből

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Tamus Zoltán Ádám
Villamos Energetika Tanszék

Napjainkban egyre több, korábban belsőégésű motorhajtású járműveket gyártó cég jelenti be, hogy villamos hajtású modellt fejleszt, többek között az Audi Hungaria Zrt. is. Egy új típusú hajtás konstrukciójának és gyártásának tervezése, fejlesztése és tesztelése hosszú, összetett feladat. Az Audi Hungaria Villamos Gépek és Járműhajtások Fejlesztése osztályán ezeknek a feladatoknak a megoldásával foglalkoznak, a diplomamunkámat ezen a részlegen végeztem.

Egy villamos gép tervezése, gyártása és élettartama szempontjából az egyik legkritikusabb pont a szigetelési rendszer. A gyártónak garantálni kell a termék megbízható működését, ebben mind a konstrukció kialakításának, mind a gyártás utáni minőségellenőrzésnek fontos szerepe van. Feladataim során a járműhajtás számára gyártott aszinkron gép állórészének szigetelésével foglalkoztam.

Az állórész impregnálására alkalmazott gyanta anyagának kiválasztása céljából élettartam teszteket végeztem. A különböző gyanták öregedését és nedvességfelvevő képességét vizsgáltam villamos tesztekkel, hogy a konstrukció számára legalkalmasabb anyagot kiválasszam.

A gyártástechnológia segítése céljából a gyártás során a termékbe kerülhető hibákat feltártam és kimutathatóságukat, előfordulási valószínűségüket és súlyosságukat vizsgáltam. Az egyes hibák kimutathatóságának javítására megoldási javaslatokat tettem.

Végül kúszóút és átütési szilárdság szempontjából is megvizsgáltam a szigetelési rendszert. A vonatkozó szabványok alapján a konstrukció kritikus pontjait megneveztem.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.