Járműütközés típusok osztályozása

OData támogatás
Konzulens:
Csordás Péter
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék

Kivonat

Modern, felgyorsult életformánknak szimbolikus használati eszköze az autómobil, melynek biztonságosságára irányuló kutatások és fejlesztések az utóbbi évtizedek motorizált világában kiemelt fontosságúvá váltak. Napjainkra a jármű aktív és passzív biztonsági berendezéseinek fejlesztésére óriási iparágak jöttek létre. A tartozékokkal és extrafelszereltségekkel tarkított új személygépkocsik piacán az egyik legfőbb minőségi mutató a jármű légzsák- és övfeszítő berendezés szempontjából történő felszereltsége, valamint az Euro NCAP töréstesztek eredménye.

Dolgozatom a Robert Bosch Kft.-vel való együttműködésben készült, melyben a légzsák- és övfeszítő rendszerek szenzorjeleinek vizsgálatával, ezen belül jelszeparációs szempontból történő analízisével és ezen jelek által végzett ECU vezérlő kalibrációs módszerének bemutatásával foglalkozom.

A dolgozat első része (3. fejezet) röviden definiálja az aktív és passzív biztonsági rendszereket és bemutatja a légzsákrendszerek felépítését és működését. Rendszerezi az Euro NCAP, US NCAP egységesített törésteszt szabványokat és a kalibráció folyamatát, az ehhez használt néhány segédfüggvényen keresztül.

A második rész (4. fejezet) egy összefüggő áttekintést ad a törésjel offline analíziséhez szükséges alapvető fogalmakról és a nulla, valamint a nem nulla kezdeti értékű gyorsulásjel közelítési eljárásokról (ASW, ESW, TESW approximációk, stb…).

A harmadik részben (5. fejezet) a már bemutatott approximációkat alkalmazom, hogy a szenzorok gyorsulásjeleire vonatkozó szeparálhatósági tulajdonságokat offline módon vizsgáljam. Itt konkrét autógyárak modelljeinek törésteszt jelei kerülnek összehasonlításra különböző paraméterek meghatározásával. A fejezet célja a segédfüggvények használhatóságának előrejelzése, amely befolyásolja a kalibráció folyamatának időtartamát, végkimenetelét és hatékonyságát. A fejezet az eredmények összegzésével zárul.

A negyedik részben (6. fejezet) egy 2010-ben piacra került autómodell ECU-kalibráció bemutatása található, amit az általam kifejlesztett „három küszöbgörbe” módszerrel végeztem. Kitérek a módszer előnyeire, nehézségére, az elért eredményekre, valamint a továbbfejlesztési lehetőségekre is.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.