Játék fejlesztés Xamarin alapokon

OData támogatás
Konzulens:
Albert István
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az emberek fogyasztási szokásaiban nagy változást hozott az okostelefonok megjelenése. A telefonálás csak egy funkció lett a sok közül, az eszközöket használhatjuk hírek olvasására, média lejátszására és szórakozásra is, mobilitásuknak köszönhetően pedig bárhová magunkkal vihetjük őket. Ma már képesek modern játékok futtatására is, mivel hatalmas számítási kapacitás rejtőzik bennük.

Az mobilok hardverének piaca rendkívül változatossá vált és a rajtuk futó operációs rendszerek is sokfélék lehetnek, melyek közül kétségtelenül az Android és az iOS a legnépszerűbbek. Mindez fejlesztői szempontból nem túl szerencsés, ugyanis az alkalmazásokat több mobilplatformra is el kell készíteni. Ennek a problémának a megoldására jöttek létre a cross-platform technológiák. Az egyik ilyen a Xamarin, amivel egy közös, C# programozási nyelven megírt kódbázisból lehet natív kódot fordítani Windows Phone, Android és iOS platformokra.

Szakdolgozatomban a Xamarin képességeit vizsgálom meg egy mobiljáték elkészítésén keresztül. A feladatomhoz tartozik még az is, hogy megismerkedjek a játékfejlesztés elméletével, valamint a játékmotor működési elveivel. Fontos szempont, hogy az alkalmazásom több platformon is fusson, ezért csak olyan technológiákat választottam, amik cross-platform jellegűek, például a kétdimenziós grafikai osztálykönyvtárat nyújtó SkiaSharp-ot és a platformfüggetlen felhasználói felületek kialakítását segítő Xamarin.Forms keretrendszert.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.