Játék készítése Microsoft Kinect platformra

OData támogatás
Konzulens:
Albert István
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A Microsoft Kinect technológia ugyan még csak a közelmúltban kezdett el terjedni PC-ken is, mégis egyre többen kezdenek foglalkozni azzal, miként lehet a segítségével újfajta, könyebben kezelhető alkalmazásokat létrehozni. Ennek oka, hogy a Kinect és a hozzá tartozó Kinect SDK több olyan lehetőséget teremt, amik segítségével az alkalmazások vezérlését sokkal interaktívabbá, és sok esetben egyszerűbbé tehetjük. Ezek közé a lehetőségek közé tartozik például a gesztusok felismerése és értelmezése, a különböző testhelyzetek felismerése, a hangfelismerés. Ezekhez a Kinecten kívül semmilyen más kiegészítő eszközre nincs szükség (pl. speciális szemüvegre, távirányítóra).

A szakdolgozat célja egy olyan keretrendszer összeállítása, amely a Kinect platformból érkező adatok (csontváz adatok, mélységi adatok) alapján képes mind az egyszerűbb, mind az összetettebb gesztusok stabil felismerésére (körmozgás, egyenes vonalú mozgások és ezek kombinációi), különböző testhelyzetek felismerésére, illetve reagálni tud adott szóbeli parancsokra is.

A szakdolgozatom része még egy, a rendszer képességeinek bemutatására készült WPF-alapú játék, amely minden fentebb felsorolt funkciót demonstrál működés közben is.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.