Játék készítése böngésző alapú technológiákkal

OData támogatás
Konzulens:
Albert István
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A mai modern web fejlesztés, a korábbiakhoz képest nagy átalakulásokon ment keresztül, ami legfőképp az új HMTL5 szabvány megjelenésének köszönhető. Számos új lehetőséget biztosít, amellyel sikerült széleskörűen elterjednie, és sok támogatót szereznie. Főbb előnyei közé tartozik, hogy folyamatos fejlesztés alatt áll, így jobbnál jobb megoldások jelennek meg egy adott feladatra. Fontos célkitűzése volt, hogy a külső bővítményeket teljes mértékben el tudják hagyni a fejlesztők, amelynek hatására sokkal letisztultabbá válik a böngészés és így a fejlesztés is egyszerűbb lesz.

Szakdolgozatom első részében bemutatom az általam használt technológiákat, amelyek közül a legfontosabbak a HTML nyelv elemei, és újításai voltak. Emellett részletesen kitérek a CSS és a JavaScript adta azon lehetőségekre, amelyek kifejezetten hasznosak egy webes játék megalkotásához.

A dolgozat másik nagyobb szekciójában, a bemutatott modern nyelvek segítségével, a megvalósított játék példakódját prezentálom. A program TypeScript nyelven íródott, amelynek kialakítása teljes mértékben igazodik az objektum-orientált szemléletmódhoz. Felhasználói élmény szempontjából fontosnak tartottam, hogy a játék elmenthető, majd később visszaállítható legyen. Emiatt szükség volt az adatok eltárolására, amely már szerver oldali megoldásokat is igénybe vett. Ennek az implementációja PHP nyelven valósult meg, és MySQL relációs adatbázisban történt az adatok tárolása.

Törekedtem továbbá a platform függetlenségre, így az egész rendszer optimalizálva van mobil eszközökre is. Kiegészítő feladatként, egy külső szoftver, az Apache Cordova segítségével elkészítettem Android alkalmazásként is, amely hatására így már offline is játszhatunk.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.