Játék készítést támogató függvénykönyvtár

OData támogatás
Konzulens:
Bányász Gábor
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Játszani mindenki szeret, azonban saját játékprogramot készíteni keveseknek van lehetősége. Ennek oka, hogy bár nagyon sok grafikus könyvtár létezik, ezek használata kezdők számára nehézkes. Gyakran túl általánosak és szerteágazó funkciókkal rendelkeznek, mert nem csak játékok fejlesztésére tervezték őket. Ezért célom nem egy újabb grafikus függvénykönyvtár tervezése, hanem egy keretrendszer létrehozása, amely összefogja a játék logikában közös elemeket és egységes interfészen teszi elérhetővé ezeket a funkciókat.

A könnyű használhatóság mellett a sebességet is fontos szempontnak tartom, ezért esett a választás a C programozási nyelvre. Nem hagyhatjuk figyelmen kívül a manapság olyan népszerű objektum-orientált szemléletet, amely amellett, hogy közel áll az emberi gondolkodáshoz nagyon jól illeszkedik a játék fejlesztéshez. Az elkészítendő rendszerben jól elkülöníthetőnek kell lennie a megjelenítésnek és a játéklogikának. Az előbbi támogatja az alapvető grafikai elemek kirajzolását, míg az utóbbi segíti az objektumok egyenletes mozgatását egy célpont felé vagy egy adott út mentén.

A szakdolgozat keretein belül feladatom megtervezni és implementálni egy játékkészítést támogató platformfüggetlen függvénykönyvtárat.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.