Játékfejlesztés Android és iOS platformon Cocos2D-X keretrendszerrel

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Kelényi Imre
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A szakdolgozatban egy platformfüggetlen, túlnyomórészt közös kódbázist használó játék fejlesztésének folyamatát vezetem végig.

A dolgozat elején az elkészítendő játékot ismertetem, majd a feladat által támasztott követelmények bemutatása után mérlegelem a megvalósításra alkalmas technológiákat. Ezt követi a kiválasztott technológia (Cocos2d-x) bemutatása. Ez egy ingyenes, nyílt forráskódú rendszer, amellyel kétdimenziós alkalmazások készíthetőek az OpenGL ES-re alapozva, elfedve annak alacsony szintű programozási felületét.

A dolgozat folytatásában a tervezés közben felmerülő problémákról, és azok megoldásáról van szó. A játék nagyszámú, közel ezer minijátékot tartalmaz. Ismertetem ezen minijátékok ősosztályát, az alkalmazás architektúráját. A cél egy rendszer megalkotása volt, amellyel ezen minijátékok gyorsan és könnyen elkészíthetőek. Röviden, szemléltetésként bemutatok pár minijátékot, illetve a játék egyéb elemeit, mint a navigáció vagy az eredménykijelzés.

A fejlesztés során olyan követelmények merültek fel a Cocos2d-x keretrendszerrel szemben, amelyeknek az nem tudott maradéktalanul eleget tenni. Külön fejezet foglalkozik ezen hiányzó funkciók megvalósításával.

A játék jelszavas autentikáció után érhető el. A felhasználó hozzáférése a különböző minijátékokhoz dinamikusan szabályozható. A játékos viselkedéséről analitikai adatokat gyűjt a program, amelyeket elküld egy szervernek. A kiszolgálóval való kommunikációról külön fejezet szól.

Az alkalmazás iOS és Android platformra is elkészült, a dolgozat végén a különböző alkalmazásboltokba való feltöltés folyamatát, problémáit mutatom be.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.