Játékfejlesztés C++11 nyelven OpenGL környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szécsi László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Napjainkban a legkomolyabb számítógépes játékok mögött komplex szoftverrendszer húzódik meg. Ezek fejlesztését már nem egy-két ember, hanem akár több száz fős csapat végzi, így elkerülhetetlen a szoftver alapos megtervezése és lehető hatékonyabb megvalósítása.

A számítógépes játékfejlesztés egyik legelterjedtebb nyelve a C++, mivel lehetőséget ad a processzor és a memória lehető leghatékonyabb kihasználására, ugyanakkor lehetővé teszi az objektum-orientált szoftverfejlesztést. A C++ a 2011-ben megjelent újításokkal még több eszközt ad a programozó kezébe, amely mind a használhatóságot, mind a hatékonyságot elősegíti.

Szakdolgozatomban egy általam fejlesztett számítógépes játékon keresztül ismertetem egy 3 dimenziós grafikájú first-person shooter (FPS) játék felépítését, valamint az alkalmazott technikákat és algoritmusokat. Ezentúl a modern C++ szabványok által biztosított programozási lehetőségeket is bemutatom. A játék grafikus rendszerének implementálásához az OpenGL könyvtárra támaszkodtam, ugyanakkor az alkalmazott elvek és technikák más könyvtár használata mellett is alkalmazhatóak.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.