Játékfejlesztés CryEngine-nel

OData támogatás
Konzulens:
Rajacsics Tamás
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A videojáték-ipar napjainkra már hatalmas üzletté nőtte ki magát. Emellett a mai AAA kategóriás videojátékok létrehozása a legnagyobb mérnöki kihívások közé tartozik. A fejlesztői munka megkönnyítése érdekében rendelkezésre állnak olyan szoftverrendszerek, melyek kiindulási alapot adnak a játékprojektekhez. Szakdolgozatom napjaink egyik legnépszerűbb játékmotorját, a CryEngine-t mutatja be. Munkám során a motor ingyenesen elérhető változatát, a FreeSDK programcsomagot használtam. Bemutatom többek között a fizikai alrendszert, a grafikus felhasználói modult, a bemenetek kezelését valamint a CryEngine-es hálózatkezelést is. A szoftver komponenseinek ismertetése után egy online többszereplős játékprogram-kliens megvalósításának részletezése következik. Dolgozatomban a hangsúly a programozási felület használatának bemutatásán van, a pályaszerkesztőről és egyéb eszközökről érintőlegesen lesz csak szó.

A hálózatkezelés témakörét részletesebben is körüljárom. Az általános koncepciók ismertetése mellett egy saját hálózati alrendszer tervezésére és implementálására is kitérek. Szakdolgozatom célja, hogy átfogó ismeretet adjon a játékmotorról és a segítségével történő fejlesztést is bemutassa.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.