Játékfejlesztés GPGPU megközelítéssel

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szirmay-Kalos László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A diplomatervem témája egy biliárd játék elkészítése, kiaknázva a GPGPU programozási modell és a CUDA architektúra előnyeit.

A GPU-k magas teljesítménnyel rendelkező processzorok, amelyek képesek hatalmas mennyiségű adaton végezni gyors számításokat. Alapvetően grafikus feldolgozásra tervezték őket, de az utóbbi években egyre inkább kezd elterjedni a GPGPU (General-Purpose computing on Graphics Processing Units) szemléletmód, mely úgy tekint a GPU-ra, mint egy általános célú feldolgozási egységre.

A sugárkövetés nagy számítási igénye miatt köztudottan lassú technika, éppen ezért előnyös lehet a teljesítmény szempontjából, hogy ha a megjelenítéshez szükséges számításokat a CPU helyett a GPU-n végeztetjük.

A biliárdban a felhasználó a billentyűzet segítségével a dákón keresztül irányíthatja a játékot. A játék színtere a biliárd asztal, amelyen a 15 + 1 darab golyó helyezkedik el, 1-től 8-ig számozva az egyszínűek, és 9-től 15-ig a csíkosak, valamint a fehér golyó. Ez utóbbit kell a játékosnak meglöknie oly módon, hogy valamely másik golyót eltalálva vele, az adott golyó az asztal egyik lyukába beleessen.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.