Játékfejlesztés HTC Vive-ra

OData támogatás
Konzulens:
Hideg Attila
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Szakdolgozatomban bemutatom egy számítógépes virtuális valóság játék elkészítésének lépéseit. Elsőre körbejárom, hogy milyen hardver eszközök érhetőek el jelenleg a piacon, illetve, hogy milyen szoftvereket lehet felhasználni a fejlesztéshez. Ezután bemutatom az általam választott Unity 3D motort, annak kinézetét, és párat a legfontosabb eszközei közül.

Miután megismertettem az olvasót a felhasznált eszközök alap tulajdonságaival, sorra veszem a fejlesztés egyes lépéseit. Elsőnek bemutatom a HTC Vive esetében használható SteamVR plugin felépítését, majd elmagyarázom a játék mechanikájának felépítését. Ebben a részben kiemelek pár a játék működésének szempontjából fontos részt, és ezek működését részletesen elmagyarázom (játékos vezérlése, célzás, ellenfelek és logikai feladványok működése). Külön fejezetben betekintést nyújtok a játék UI-ának létrehozásáról. Röviden elmagyarázom, hogy a pálya építése hogyan zajlott, és hogy az ehhez felhasznált modellek és textúrák hogyan kerültek be a játékba, és miként lettek felhasználva.

Bemutatom egy animáció elkészítésének lépéseit, és az ezzel esetleg felmerülő problémákat, és megoldásaikat, illetve, hogy a hangok kezelésére milyen egyszerű, és könnyen kezelhető rendszert biztosít a fejlesztő számára a Unity.

Szakdolgozatom befejezéseként röviden megismertetem azt, hogy hogyan lehet az Editorban létrehozott projektből egy futtatható állományt készíteni, és összefoglalom, hogy milyen problémákkal találkoztam a fejlesztés folyamán.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.