Játékfejlesztés HTML5 platformon

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Simon Balázs
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Napjainkban, amikor az internetes hozzáférések és így a világhálót egyre intenzíven használók köre folyamatosan gyarapszik, mindinkább előtérbe kerülnek az interaktív webes alkalmazások, amelyek fejlesztéséhez kifinomult, ugyanakkor egységes programozási felület szükségeltetik.

Ezen igényeket igyekszik kielégíteni az újdonságnak számító HTML5 szabvány, amely azon túlmenően, hogy számos új funkcióval bővítette a technikai lehetőségek tárházát, szemléletében is újat mutat.

A HTML (Hypertext Markup Language) egy leíró nyelv, melyet weboldalak készítéséhez fejlesztettek ki és az idők folyamán szabványosítottak is. A szabvány ötödik kiadása számos újdonságot hozott az alkalmazható technikák tekintetében. Ezentúl videók, hangfájlok, rajzoló felület is beágyazható a weboldalakba, valamint a helyi tárolás segítségével adatok is eltárolhatók a böngészőkben. A helyi alkalmazási gyorstár jegyzék implementálásával a webes alkalmazások ezentúl kapcsolat nélküli módban is használhatókká válhatnak.

Annak ellenére, hogy a szabvány csupán 2022-ben válik végelegesé és hivatalos ajánlássá, annak jelentősége egyre inkább nő azáltal, hogy a nagyobb böngészőgyártók annak egyre több új funkcióját valósítják meg. A nyelv alkalmazása a fejlesztők körében egyre inkább általánossá és elfogadottá válik.

Jelen dolgozat betekintést kíván nyújtani a szabvány által bevezetett új elemek és funkciók használatába kisebb példák segítségével illusztrálva azok alkalmazhatóságát, majd egy komplett játékprogramon keresztül a lehetőségekhez képest minél szélesebb spektrumban szemlélteti azok lehetőségeit. A dolgozat legvégül összefoglalja a fejlesztés és a tesztelés során szerzett tapasztalatokat is.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.