Játékfejlesztés Unity környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Blázovics László
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A szórakozás mindenki számára mást jelent, azonban a mai világban nincs olyan ember, aki legalább ne próbálta volna ki a számítógépes játékokat. Többek között ez is egy fő oka annak, hogy a játékfejlesztés ekkora népszerűségnek örvend.

Játékok fejlesztésére számtalan mód ismert. Lehetséges különböző játékmotorok használata, vagy akár azok kikerülésével, csupán kód írásával is létrehozhatunk játékokat. A játékmotor tulajdonképpen egy szoftveres keretrendszer, amelyet játékok készítésére használnak. Lehetőséget ad mindenhez, ami csak szükséges lehet egy játékhoz. Egyik leghasznosabb eszközük, hogy nincs szükség külön a fizika megvalósítására, de fontos megemlíteni még például, hogy nagyon egyszerűen készíthetünk animációkat, valamint szkriptek segítségével testreszabhatjuk a játékunkat.

A két legismertebb játékmotor kétségkívül az Unreal Engine, valamint a Unity. Mind a két eszköznek megvannak a maga sajátosságai, előnyei, illetve hátrányai, azonban rengeteg segítséget adnak a használójuknak.

Ezen szakdolgozat keretein belül a Unity játékmotor sajátosságait fogom bemutatni, és lépésekre lebontva, egy játék fejlesztésének módját feltárni. Ezután egy konkrét, általam elkészített játékra is bemutatom ezeket az általános lépéseket, és kitérek pár bonyolultabb részletre, megvalósításra (módszerre), ami nem feltétlenül szükséges minden játék megvalósításához. Szintén szerepelni fog a szakdolgozatomban az általam implementált mesterséges intelligencia, aminek segítségével a játékban található ellenfelek nem csak egy egyszerű gépi viselkedést mutatnak, hanem „okosan” cselekednek.

A játékot az alábbi linken lehet letölteni és kipróbálni: https://github.com/MarineHBS/ZombieGame

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.