Játékfejlesztés Unity környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Blázovics László
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A Unity napjaink egyik legnépszerűbb videojáték motorja, nem véletlenül: segítségével a játékszoftverek alkotása már nem csak a programozáshoz magasfokon értők kiváltsága, hanem bárki egyénileg elkészíthet egy összetettebb játékot. A motor közelebb hozza egymáshoz a programozókat és a művészeket, ennek köszönhetően születhettek meg azok a független, úgynevezett „indie” játékok, melyek mögött csupán pár fős fejlesztőgárda áll, ám népszerűségükben mégis vetekednek a nagy stúdiók alkotásaival.

Feladatom során egy olyan külső nézetes akciójátékot készítettem el, melyben a főhősnek egy véletlenszerűen generált kihalt városban kell megfelelő mennyiségű benzint összegyűjtenie, hogy elmeneküljön onnan. Feladatát a területen portyázó dinoszauruszok nehezítik meg, melyek éhesen kószálnak a város lakóinak csontvázai között, friss húsra várva. A játékos elkerülheti a konfrontációt, de ha sarokba szorítják, használnia kell fegyverét.

A szakdolgozatban ennek a játéknak a tervezését és elkészítését mutatom be. Ezen keresztül ismertetem a Unity azon funkcióit, melyekkel a játékfejlesztés gyorsabbá és hatékonyabbá tehető. A dolgozatban szó lesz animációról, karakter irányításról, procedurális pályagenerálásról, valamint a fegyverkezelés, a játékmenet és mesterséges intelligencia implementálásáról is, mindezt a Unity és a C# programnyelv felhasználásával.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.