Játékfejlesztés Unity környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Blázovics László
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A klasszikussá vált Age of Empires széria valós idejű, nagyrészt történelmi ihletésű stratégiai (Real-Time Strategy - RTS) játékai, illetve a Warcraft sorozat inspiráltak, amikor a félév során megalkottam a szakdolgozatomban bemutatott „Age of Monsters and Magic” című háromdimenziós RTS játékot. A fejlesztést a Unity Game Engine játékfejlesztő keretrendszerre támaszkodva végeztem.

A valós idejűség ebben az esetben azt jelenti, hogy bármelyik játékos bármikor adhat ki parancsot, aminek végrehajtása azonnal megkezdődik, szemben a körökre osztott játékokkal, amelyekben meg kell várni, míg az ellenfél lép. A játék célja, hogy a játékosok felépítsék bázisaikat a körülöttük lévő nyersanyagok kitermelésével, sereget toborozzanak, majd csapataikat irányítva legyőzzék az ellenséges seregeket.

Szakdolgozatomban részletesen kifejtem, hogyan terveztem meg, majd implementáltam a játék architektúráját. Ismertetésem során kitérek a grafikai tartalom generálásának/beszerzésének problémájára is. Továbbá az elkészült játék egyes komponenseinek ismertetésével bemutatom magát a Unity keretrendszert, illetve annak használatát is.

Dolgozatomban kitérek a teljesítmény-optimalizálás problémakörére is. Ez egy RTS játék esetén különösen fontos, mivel a szimultán mozgó egységek számának kellően nagynak kell lenni, ugyanakkor a megjelenítésük se lehet egyszerű, felületes.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.