Játékfejlesztés Unreal környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Blázovics László
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Összefoglaló

A szakdolgozat célja egy alkalmazás írása során az Unreal Engine 4 megismerése, tanulmányozása.

A választott alkalmazásom egy módosított Sakkjáték, melynek szabályai megegyeznek a sakk szabályaival, azzal az egy különbséggel, hogy a játékosok nem feltétlen láthatják az egész felállást: Csak akkor látható az ellenfél egy adott bábuja, ha a bábu helyére valamely saját bábu ütni vagy lépni tudna.

A játék megírása során elsődlegesen a c++ alapú programozásra koncentráltam. Minimális mennyiségű része készült az alkalmazásnak Blueprintben mely az Editor által támogatott kényelmesen kezelhető script nyelv.

A dolgozatot egy rövid összefoglalóval kezdem.

Ezután leírok a motorról egy általános ismertetőt, mely segít a további oldalak megértésében.

A játék leírása során minden egyes elemet, melyből a játék felépül, sorra veszek, és megpróbálom érthetően elmagyarázni az olyan olvasók számára is, akik nem rendelkeznek különösebb előismerettel a témáról.

Alap szintű programozás és C++ ismerete azért szükséges lehet, mert nem térek ki az ilyen szintű problémákra.

A Dolgozat végén összegzem a tapasztalataimat az alkalmazás fejlesztéséről, saját véleményekkel, megjegyzésekkel.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.