Játékfejlesztés Unreal környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Blázovics László
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Videojátékok fejlesztése kapcsán érdemes egy meglévő játékmotort alkalmazni rögtön a kezdetektől, nagyban megkönnyítheti ugyanis a munka főbb fázisait. Egy népszerű játékmotor az Unreal Engine, mely funkcióinak spektruma igen szélesen kiterjedt. Mind megjelenítésben, mind pedig fizikai szimulációkban kiemelkedő képességekkel rendelkezik, valamint a támogatott platformok sora is terjedelmes.

Dolgozatom egy komplett játék fejlesztése mentén mutatja be az Unreal Engine lehetőségeit. Célom egy átfogó anyag elkészítése, ajánlásokat adva a játékarchitektúrára, csapatmunkára, és ismertetve a különböző munkafázisokat, ezek kapcsolatát. A játékmotort használni szándékozó leendő fejlesztők számára is hasznos kiindulási alap lehet a dolgozat, számos kezdeti nehézségre mutat ugyanis megoldást.

Részletekbe menően ismertetem a játék szereplőinek megalkotását, érintve a tervezést, a megjelenítéshez kapcsolódó alapvető problémákat, a karakterek és a játéktér kapcsolatából adódó nehézségeket, és természetesen a konkrét implementációt.

A játékmotor lehetőségein túl bemutatok saját kiegészítéseket, olyan megoldásokat, melyek segítségével a rétegelt architektúra a karakterek minden aspektusában alkalmazható, ami elengedhetetlen egy karbantartható és további fejlesztésekre nyitott kódbázis megalkotásához.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.