Játékfejlesztés Unreal környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Blázovics László
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Manapság egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a videojátékok. Sokak számára ezek továbbra is csak egy kikapcsolódási formát jelentenek, de vannak olyanok is, akik az ilyen játékoknak köszönhetik megélhetésüket.

Szakdolgozatom célja egy olyan alkalmazás elkészítése volt az Unreal Engine keretrendszer segítségével, amely kellően bemutatja annak képességeit. Ez alatt egy olyan keretrendszer működésébe nyertem betekintést, melyet több sikeres játék elkészítésre is használtak.

A következőkben először leírom, hogy mi motivált engem szakdolgozatom témájának kiválasztására, részletezem egy engine fontosabb jellemzőit, és röviden megemlítek párat. Ezután bemutatom az Unreal Engine-t és annak kiemelt jellegzetességeit, mint például a Blueprint grafikus szkriptelést. Majd ismertetem a feladatom során elkészített játék alapötletét, és részletezem ennek megvalósítását, különös tekintettel a játékban résztvevő szereplőkét. Ezek során kitérek a játék mesterséges intelligenciájának megalkotására, valamint kitekintést teszek továbbá a játékban lévő egyéb objektumok megvalósítására is.

Végül pedig összefoglalom a játék tesztelésének eredményét, és a munkám során szerzett tapasztalatokat.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.