Játékfejlesztés Unreal környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Blázovics László
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A számítógépes játékok napjainkban egyre népszerűbbek, mivel egyszerűen elérhetőek és mégis nagyszerű élményt tudnak biztosítani. Az ember pusztán előveszi a hordozható számítógépes eszközét a buszon vagy a vonaton ülve és elindítja kedvenc játékát. Ezáltal a számítógépes játékfejlesztés is elterjedt foglalkozássá vált. Egy kész számítógépes játék kivitelezésének költsége alacsony, nem kell újra és újra legyártani a bábukat vagy kártyákat és kiszállítani a boltokba, hanem elég egy interneten keresztül elérhető forrást biztosítani, ahonnan bárki megvásárolhatja és letöltheti.

A játékfejlesztés legnagyobb költsége az elkészítésébe belefektetett munkaóra, ezért is foglalkoznak sokan azzal, hogy olyan keretrendszereket vagy modulokat fejlesszenek, amelyeknek célja az általános fejlesztési problémák átvétele, mint például a grafikus megjelenítés megvalósítása. Ilyen keretrendszer például az Unreal Engine, a Unity3d és a CryEngine, melyekkel rengeteg sikeres játék készült.

A diplomamunkámban ismertetem az Unreal Engine keretrendszert, bemutatva a szerkesztőt és a legfőbb funkcióit, majd részletezem a keretrendszerrel megvalósított többszemélyes játékot. A játék egy aréna stílusú játék, amelyben a két fél hősét irányítva küzd, hogy kísérje a szövetséges katonákat és lerombolja az ellenfél bázisát.

Az Unreal Engine két fő fejlesztési nyelve a C++ és a Blueprint vizuális szkriptelő nyelv. A játék megvalósítása során mindkettőt alkalmaztam, ezek előnyeit és hátrányait a diplomámban részletezem, és a két nyelv közötti kommunikációt is bemutatom.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.