Játékfejlesztés Unreal környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Blázovics László
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az utóbbi néhány évtizedben jelentős ágazattá nőtte ki magát a videojáték ipar, mivel az emberek jól szórakoznak, kikapcsolódnak, ha a számítógépükön, okostelefonjukon játszhatnak. A játékok fejlesztését megkönnyítendő, létrejöttek különböző játékmotorok, keretrendszerek, amik magukban foglalják a legfontosabb modulokat, mint például fizikai motort vagy mesterséges intelligencia generátort.

A dolgozatomban egy elsőszemélyű lövöldözős játékot mutatok be, amelyet az Unreal Engine -ben készítettem el. Az a tény, hogy a motor számos funkcionalitását kipróbáltam, egy viszonylag komplex játékot eredményezett, aminek még a játékmenete is élvezhető.

Először bemutatom a játékmotort és a további, a fejlesztés során felhasznált technológiákat. Például a Blender segítségével készítettem egy lényt, ezzel javítva az ellenségek változatosságát.

Másodszor részletesen leírom a játék különböző aspektusait. A játék gerincét a pályageneráló algoritmus adja, így annak illusztrálom a működését. Kifejtem a döntéseimet az ellenfelek megalkotásával kapcsolatban, különös tekintettel a viselkedésükre. A játékélmény javításának az érdekében implementáltam felvehető tárgyakat és összetörhető pályaelemeket. Szem előtt kell tartani, hogy minden szükséges információ a játékos rendelkezésére álljon, így a felhasználói felületre is hangsúlyt fektettem.

Végül megemlítem, hogyan teszteltem és optimalizáltam a játékot. Összefoglalásképp felsorolok néhány továbbfejlesztési lehetőséget és összegezem az eredményeket.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.