Játékfejlesztés Unreal környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Blázovics László
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A mai világban sorra jönnek ki a számítógépes játékok, amik rekord mennyiségben kelnek el. Ezeket a játékokat programozóknak kell megterveznie, ahhoz hogy ennyire kelendőek legyenek. A legelőnyösebb mód erre, ha már egy meglévő játékmotort használunk a fejlesztéshez.

Feladatom egy FPS játék készítése volt Unreal Engine 4 keretrendszer segítségével. Az FPS azt jelenti, hogy belső szemszögből célpontra lövő (First Person Shooter) játék. Az Unreal Engine egy olyan fejlesztő környezet, amiben nagyon sok funkciót előre definiáltak melyeket fel lehet használni a játék készítése során. A játék abból áll, hogy különböző szobákon kell végig haladni és közben a megjelenő ellenfeleket kell legyőzni, amiért pontokat lehet szerezni. Az ellenfelek megtámadnak, ha meglátnak és életet veszíthetsz.

A kevesebb memória felhasználása érdekében a játék az egyes szobákat dinamikusan tölti be és azok elhagyása után törli a memóriából. Pontosabban nem csak egy szobát tárol a memóriában, hanem a körülötte lévő szobákat (előtte és utána levőket) is betöltve tartja a gyorsabb megjelenítés érdekében. A játékos haladhat előre, új szobákba vagy vissza fele a már meglátogatott szobákba.

Taktikusan viselkedő ellenfelek jelennek meg, akik a helyzettől függően többféle képen is reagálhatnak.

Az ellenfelek megsemmisítése után az általuk használt fegyvereket a játékos kicserélheti a saját fegyverével és ezután az új fegyvert használhatja.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.