Játékfejlesztés WebGL környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szécsi László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Manapság a számítógépes játékok a szórakoztatóipar jelentős szektorát alkotják. Az internet fejlődésével megjelentek a böngészőben játszható játékok is, amelyeket nem boltokban lehet megvásárolni, hanem egyszerűen csak egy webcímre kell ellátogatni, s magában a böngészőben zajlik a játékmenet.

A böngészők erőforrásai jelentősen korlátozottak voltak, ezért különböző cégek által fejlesztett pluginek jelentek meg. Ezekkel komolyabb grafikus tartalom megjelenítése volt lehetséges, ilyen például az Adobe Flash. Mivel ezek gyártó specifikusak voltak, ezért kompatibilitási problémák merültek fel.

Ezen funkciók szabványosítása volt az egyik fő célja a HTML5-nek, ami egységesíti és egyszerűbbé teszi a videók és hangok lejátszását a böngészőben. Ez már ma is kitűnő platformot biztosít webes játékok számára, de a jövőben még népszerűbbé és elterjedtebbé válhat.

Pár éve jelent meg a WebGL nevezetű programkönyvtár, ami kiegészíti a JavaScript programozási nyelvet és segítségével komolyabb 3D grafikai elemeket lehet megjeleníteni a weboldalakon. Megjelentek különböző keretrendszerek is hozzá, amelyek egyszerűbbé és hatékonyabbá teszik a WebGL-ben történő fejlesztést, ilyen a Three.js is, amit a diplomatervem elkészítéséhez használtam.

Szakdolgozatomban először ismertetem a WebGL fejlesztéshez szükséges eszközöket, majd egy konkrét felülnézetes kalandjáték megtervezését és megalkotását vezetem végig. Több megoldandó probléma is felmerült a tervezés során, mint például a véletlenszerű város generálása és a városlakók autonóm viselkedése. Ezekre először a javasolt algoritmusokat mutatom be, majd egy későbbi fejezetben a konkrét implementációjukat.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.