Játékfejlesztés WebGL platformon

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szécsi László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Jelen dokumentum egy kétdimenziós webböngészőben futó játékszoftver megírását taglalja. A játékot a Javascript programozási nyelven implementáltam, amelyhez a WebGL grafikus könyvtár által nyújtott elemeket használtam fel.

A játék egy felülnézeti lövöldözős játék, melynek a karakterét a felhasználó irányítja. A cél az, hogy minél tovább életben kell tartani a karaktert, és megvédeni a közeledő zombiktól, amelyek folyamatosan élednek. A karaktert a felhasználó a W (előre), A (balra), S (hátra), D (jobbra) billentyűkkel tudja mozgatni, valamint az egér mozgatásával tud célozni. A zombikat le lehet lőni, amit a felhasználó az egér bal egérgombjának lenyomásával tehet meg. Ilyenkor egy lövést szimulál a program a kurzor pozíciójában, és ha azon a ponton, valamint a pont közvetlen környezetében tartózkodott zombi, megsemmisíti azt. A játék akkor én véget, ha egy zombi túl közel kerül a karakterhez és azzal érintkezik.

A dolgozat taglalja a WebGL valamint a Javascript alapismereteit, valamint a játékszoftver fejlesztéséhez szükséges folyamatokat is. Először a szoftverfejlesztésben alkalmazott különböző életciklus modellek vannak ismertetve, majd a játék megvalósítása kerül taglalásra a vízesés modell egyes fázisain keresztül.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.